Uroslista

Uroslistan tavoitteena on tarjota mahdollisuus jalostukseen kaavailtujen koirien kohtaamiseksi. Lista mahdollistaa uroksen omistajaa ”mainostamaan” omaa koiraansa, ja nartun omistajaa löytämään koiralleen mahdollisia sopivia uroksia.

Listalle voi ilmoittaa koiran, joka täyttää uroslistan vaatimukset:

• Uroksen tulee täyttää rotujärjestön jalostussuositukset (JOS ja JTO) sekä PEVISA-ohjelman asettamat vaatimukset,
  • uroksen omistajan tulee olla Bernhardinkoirayhdistyksen jäsen ja
  • uroksen tulee olla FI-rekisterissä (eli tuontikoira tulee olla rekisteröity Suomeen ja sen tiedot tulee löytyä Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä).

Uros voi olla uroslistalla niin kauan, kun se täyttää uroslistan vaatimukset. Ilmoitus tulee uusia yhden vuoden välein. Muistathan päivittää koiran tiedot, jos niissä tapahtuu muutoksia. JTK:lla on oikeus poistaa uros listalta silloin, kun ehdot eivät enää täyty.

Urosten ilmoittaminen uroslistalle perustuu vapaaehtoisuuteen ja vain uroksen omistaja itse voi ilmoittaa koiransa tälle palstalle. Uroksen omistaja vastaa koiransa tietojen oikeellisuudesta. Koiran ilmoittaminen palstalle ei velvoita uroksen omistajaa antamaan koiraansa jalostukseen, vaan uroksen omistajalla säilyy oikeus valita nartut, joille hän mahdollisesti luovuttaa koiransa siitokseen.

Lomake uroksen ilmoittamiseen tai ilmoituksen muokkaamiseen

Pitkäkarvaiset urokset

Belicher Absolute Victory
OmistajaMerja Saarivuori, Taivassalo, p. 0407075061, merja.saarivuori@hotmail.com
Syntymäaika 19.4.2015
Linkki jalostustietojärjestelmäänhttps://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI32811/15
Säkä74 cm (oma mittaus)
Paino75 kg
Luonne Hyvä luontoinen ja energinen lähes 6-vuotias pitkäkarvainen uros. Rakastaa omaa perhettään mutta kaikki tulijat otetaan innolla vastaan.
Omaa jkv riistaviettiä ja metsässä on aina irti, joskus on mentävä peurojen hajujen perässä vähän pitempi reitti, tulee sitten omia aikojaan perässä kotiin.
Vartio piha aluetta ja pyöräilijöille on kyllä haukuttava. Ihmisille ystävällinen todennäköisesti myös niille rosmoille. Haluaa useasti istua syliin koska koskaan ei saa rapsutuksia liikaa, kaikki hoitotoimet esim harjaukset, kynnet ja pesut on helppoja tehdä. Sisätiloissa erittäin rauhallinen. Leikkikaverina hänellä on bertsuneiti, joka pitää välillä aikamoista komentoa ukolle ja toinen kyllä alistuu kohtaloonsa.
PurentaHyvä purenta mutta pienehköt hampaat.
Tulokset, jotka eivät näy jalostustietojärjestelmässäKVILNA 2.-4.3.2018 Excellent
Karhutesti 10.8.2019 Paimio
Koiran toimintakyky pedon liikkuessa: keskitasoa ja siirtyi omistajan ja pedon väliin, palautui välittömästi testin loputtua.
TerveysKoiralla ei ole ollut mitään allergioita, vatsa vaivoja tai muitakaan sairauksia , eikä korvatulehduksia. Karva pysyy vähälläkin hoidolla hyvässä kunnossa, ei ole kovin pitkää, väriltään syvän punaruskeaa.
Komeapäinen uros jonka silmät ovat tiiviit (tähtisilmät ) ilman löysiä luomia, päässä ei ole ylimääräistä nahkaa. Silmät eivät vuoda. Kuono on vahva ja otsapenger hyvä. Runko on tasapainoinen eikä ole liikaa massaa. Koiralle maistuu ruoka hyvin mutta toisinaan pitää taukoja omaehtoisesti, vapaa metsässä juokseminen pitänyt pääkopan kunnossa linjojen lisäksi.
Jälkeläisten luonne Ei jälkeläisiä.