WUSB

Wusb (Welt-Union der St. Bernhard-Clubs) on ainoa kansainvälinen ja maailmanlaajuinen bernhardinkoirayhdistysten unioni, johon kuuluu 25 jäsenyhdistystä eri puolilta maailmaa (vain Aasia ja Etelä-Amerikka eivät ole edustettuina), mukaan lukien Bernhardinkoirayhdistys ry.

Kerran vuodessa jokin WUSBin jäsenmaista järjestää WUSB-näyttelyn. WUSB-näyttely on arvostettu “kansainvälinen bernhardinkoirien erikoisnäyttely”, jonne tulee osanottajia ympäri maailman. Näyttelyä edeltävänä iltana on ollut tapana pitää kaikille osallistujille avoin juhlaillallinen. WUSB-näyttelyt ovatkin oivallinen tilaisuus tavata muiden maiden bernhardinkoiraharrastajia. Wusb-näyttely on järjestetty kaksi kertaa myös Suomessa, vuosina 1995 ja 2015.

Wusbin Best In Show-voittaja vuodelta 2023
Elias du Grand Saint Bernard